Ifan Seventeen Jumpa Gambar Isteri, Diambil 20 Minit Sebelum M4ut Dilanda Tsunami

Tragedi Tsunami Selat Sunda di Tanjung Lesung, Banten pada 22 Disember lepas memang benar-benar memberi kesan kepada vokalis kumpulan Seventeen iaitu Ifan. Bukan sahaja dia kehilangan semua rakan seperjuangan malah isterinya, Dylan Sahara juga turut terk0rban.

Baru-baru ini di Instagram, Ifan sempat meluahkan kesyukuran yang tidak terhingga apabila menemui foto terakhirnya bersama ar wah isteri. Difahamkan, gambar tersebut dirakam kira-kira 20 minit sebelum trag3di.


Kapsyennya bertulis: Allah sekali lagi menunjukkan KUASANYA. Di berbagai kesempatan aku selalu bercerita bagaimana istriku menghampiriku untuk yang terakhir kalinya ke belakang panggung sebelum seventeen manggung malam itu di Tanjung Lesung, untuk meminta dipeluk dan meminta dicium pipinya sambil bertanya pertanyaan yang selalu dia lontarkan ke aku “kamu sayang ga sama aku? Kangen ga? Cinta ga?”

Sejujurnya ini hal yang sangat jarang dia lakukan (menghampiriku sebelum manggung) karna istriku tau, sebelum manggung aku lebih suka berkonsentrasi untuk melakukan pekerjaan bersama Seventeen.

Ya, musibah terjadi sekitar pukul 22.10 tanggal 22 desember 2018, dan foto ini diambil paling lama 20 menit sebelum kejadian. Melalui KUASANYA Allah mengantarkan sekotak kecil memory card yang ternyata itu berasal dari kamera mas Andi

Ternyata sebelum kepergiannyapun mas @andi_seventeen masih sempat mengabadikan kami berdua lewat kamera yang sangat disayanginya itu. Ya Allah ya Tuhanku, terima kasih mas @andi_seventeen sudah memberikan kenang2an yang begitu berharga. Ternyata kita punya foto terakhir kita sayang @dylan_sahara

Dan ternyata masih banyak video serta foto yang luar biasa didalam memory card tersebut. Foto dan video kenangan kebersamaan terakhir keluarga Seventeen. InsyaAllah semua foto dan video tersebut akan kami hadirkan didalam FILM DOKUMENTER PERJALANAN SEVENTEEN. Bismillah semoga dilancarkan proses film ini demi kenangan kebersamaan kami bersama, termasuk aku dan istriku @dylan_sahara ❤️

Menurut Ifan lagi segala foto dan video akan diabadikan dalam filem dokumentari perjalanan Seventeen. Sumber instagram ifanseventeen

Dalam info update terkini beliau. Dipetik dari salah sebuah blog Indonesia, Ifan tetap kuat dan melakukan aktiviti dengan senyuman. Bencana tsunami yang melanda kawasan pantai Selat Sunda masih meninggalkan kenangan dan kesedihan di hati para korban dan keluarga k0rban. Tiada pengecualian adalah Tujuh Belas, Riefian Fajarsyah atau dikenali sebagai Ifan Seventeen.

Ditinggalkan oleh isteri tercinta dan tiga orang Seventeen pastinya menjadi tamparan berat kepada Ifan. Peristiwa 22 Disember 2018 yang lalu pastinya merupakan hari yang tidak dapat dilupakan bagi lelaki yang dilahirkan di Yogyakarta.

Walaupun dia disusuli dengan ujian yang teruk, Ifan nampaknya tetap kuat dan menjalani kegiatannya dengan senyuman. Ifan bangkit dan cuba membina kehidupan baru walaupun dengan suasana yang berbeza. Beliau lebih mendekati ilmu agama, malah turut hadir dalam pelbagai acara. Selain itu beliau juga telah mula berkarya semula.

Semoga ifan terus sukses dan mendapat ketenangan yang dicari setelah kehilangan yang tersyang. Sumber brilio

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *